Dahab - a paradicsom

2010.06.07. 10:17

Tavaly szeptemberben jártam Dahabban. Meg kell hogy mondjam, felejthetetlen élmény volt.

A repülő Budapestről indult Akabába, aztán onnét pedig Sharm-el Seikh-be ahonnét egykisbusszal jutottunk el Dahabba. A legendásan olcsó taxi körülbelül fejenként 2500 Ft-ért vitt minket valamivel több mint 100 km-t (nem is hasonlítanám a magyar árakhoz, itt olyan 4-5 km-t tudsz megtenni ennyi kredittel). Most már Dahab megközelítése meglehetősen könnyű, mert jó minőségű 2 sávos út vezet a repülőtértől egészen a tengerpartig.

Mikor megérkeztünk egy nagyon barátságos szobor fogadott bennünket a falu határában:

Ez is jelzi, hogy a hely már szinte csakis és kizárólag a szörfösök és a búvárok vendéglátására (megvágására) specializálódott.

Ezután elfoglaltuk helyünket a szállodában, a Hotel Pandában, ami meglehetősen kellemes környezetű, légkondícionált szobákkal ellátott hotel. Ahogy lepakoltunk futottunk is a partra, ahol megkerestük a Fanatic-North-sails Windsurf-centert, ugyanis itt magyar szavakra találtunk. A parton egyébként rengeteg kölcsönző van, úgyhogy nem érdemes elkapkodni a választást,

hogy hol bérelünk szörföt, mert rengeteg lehetőség van. A legnagyobb (és legnívósabb) kölcsönző a Harry Nass nevezetű. Itt Neilpryde és Jp felszereléseket vérelhetünk.

Én a magam részéröl ugyan saját szörföt vittem és csak tárolásra kértem meg az ottaniakat, amit elég magas áron (heti 70 Euro) biztosítanak. Ezután már csak a szörfözés volt hátra. Dahabban tényleg nagyon sokat fúj a szél, a hét napból az utolsót kivéve minden nap 5.4-el megállás nélkül siklottunk. Az erőnket célszerű beosztani és nem első nap az otthoni energiát mindet elszörfözni, mert a 3. nap akkor már kész szenvedés lesz. Érdemes betartani, hogy délelőtt menjünk 1-2 órát és délután is ennyit, közben pedig pihenjünk.

A helyről:

1.: ez a belső rész, itt nincsenek egyátalán hullámok, leginkább tanulók szokatak itt lenni, mert a szelet megzavarja egy kicsit a sok parti szálloda.

2.:itt már tökéletes a szél, akik viszont zavarnak a kisebb hullámok, az ne ide jöjjön, mert vannak! A képen, ahol a 2.-en van a pont, kb. ott találhatü egy Rescue-sziget, amire ki lehet ülni, kikötni a deszkát és van egy zászlórúd, amire ha felhúzzuk az ott lévő zászlót, perceken belül jönnek értünk motorcsónakkal (Csak ha baj van!!!)

3. Ezt hívják baby-beachnek, itt a víz nem túl mély (azért a lábad nem fog leérni) de a szél tökéletes és a legnagyobb hullám 1 cm! Ide egy kicsit körülményes kijutni, ugyanis van egy korallzátony előtte, amin csak egy két helyen, a piros bólyák között tudunk átmenni, ha rossz helyen aarunk átkelni azt a szeküng bánhatja, úgyhogy érdemes odafigyelni!

4. Ez már a nyílt víz, itt az 1 cm-es helyett jellemzőbbek 3-4-5 méteres hullámok. Egy helyi szabály szerint legalább 3-an kell lenni, hogy kimehessünk és ezt érdemes betartani, mert ott kinnt már nincsen motoros felügyelet (egyébként mindenhol van, ha a deszkára térdelve integetünk két kézzel pár percen belül ott vannak értünk - ingyen és bérmentve).

Mi leginkább a 3. spoton szörföztünk, de máshol is persze, egyszer a nyítlvízen és amikor nem akartunk annyit "utazni" a szörfözéshez, akkor a belső medencében, ahol napközben rengetegen vannak, egy idő után olyan érzése van az embernek mint egy bevásárló központban, sorba kell állni egy duck-jibe-ért...

Nagyon fontos dolog, hogy sok kölcsönzőnél van csócsóasztal, amit a vendégek ingyen használhatnak, úgyhogy ha van lehetőségünk ilyen helyet válasszunk, mert ez nagyon kellemes kikapcsolódás két csúszás között. Vigyázat, hogy a helyi arabokkal ne fogadjunk csocso-ban, mert -bármennyit játszottál életedben- ők sokkal jobban tudnak mint te! :)

A partról még annyit, hogy sok szép szálloda van, parti bárokkal, de készüljünk fel, hogy itt egy kóláért az Európai ár 2x-t kell fizetnünk, míg ha elmegyünk a helyi kisboltba, ott nevetséges áron juthatunk hozzá bámihez (egy csoki Ft-ra átszámítva 10-15 Ft, egy Fanta vagy Cola 40-50Ft).

Ami még érdekes lehet az esetleg egy quados kirándulás a sivatagban, esetleg wake-boardozás. Ezen kívül még a nem messze lévő faluba betaxizhatunk, ahol az esti életet érdemes megnézni legalább egyszer, mert nagyon érdekes.

Ennyit nagyjából Dahabról, még az lehet fontos információ, hogy befelé az országba vennünk kell vízumot, ami 15-20 dollár, illetve a hazajövetelnél -ha saját cuccal mentünk- érdemes a hordár srácnak pár tíz dollárt adni, mert így a rendes ár töredékéért elszállítják felszerelésünket.

Az én véleményem és tapasztalataim csupa pozitívak és mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a fantasztikus helyet!

Jó szelet!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.